[O1] zawór EGR - wyciekający olej w 1.9 TDI AXR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rafiramzes
    Classic
    • 2011
    • 9

    [O1] zawór EGR - wyciekający olej w 1.9 TDI AXR

    Krzysiek i Czarek też moglibyście się wypowiedzieć a pewnie śledzicie temat
    Mój przyjazd na spota dzisiaj stanął pod wielkim znakiem ? ... sprawy rodzinne mają zbyt duży wpływ na mój przyjazd - na chwilę obecną moja obecność to 50 na 50 a wczoraj jeszcze było 100% ... Najprawdopodobniej się pojawię ale nie chciałbym zapeszać. Poczekamy zobaczymy.
  • rafjan
    Classic
    • 2010
    • 31

    #2
    [O1] zawór EGR - wyciekający olej w 1.9 TDI AXR

    Witam Wszystkich.

    Mam problem ,którym nie wiem czy powinienem sie przejmować.

    Od pewnego czasu zauważyłem wycieki oleju ( spore zabrudzenia) w okolicy EGR - pod nim.
    Zauważyłem również troszkę spadek mocy auta.

    Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć co z tym tematem robić ,jak naprawiać - czy obedzie sie bez wymian egr a w najgorszym razie wymiany turbiny.

    Zapomniałem dodać że turbo wydaje dziwne "szurające" dźwięki do ok 2200 obr

    Pozdr
    Załączone pliki
    RAFJAN :-)

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Co do EGR... stara choroba tych silników... mycie na niewiele starcza.... tylko wymiana.

      Pytanie skad się tam wziął olej... ? :wink:
      Co do spadku mocy... i dziwnego szurania turbiny... moze to byc zawalone sadzą turbo.
      Logi dynamiczne wyjaśniłyby nieco sprawe.
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • lukas_jg
        Rider
        • 2012
        • 600
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Cieknie pewnie z dziury z boku EGR-a. Poszło uszczelnienie dookoła sztangi która otwiera dopływ gazów/spalin. Co do szorowania to na 90% też przez walnięty EGR. (aby to sprawdzić zdejmujemy podciśnienie z tego "grzyba na górze" a w wężyk wkręcamy śrubę (żeby było szczelnie).

        Daj znać czy spróbowałeś mojego sposobu.
        Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

        Komentarz

        • rss
          L&K
          • 2009
          • 1098

          #5
          u mnie tez sie poci, ale obstawiam raczej wytarta uszczelke na rurce.
          co do spadku mocy u mnie - tego nie zauwazylem, ale zawsze jestem zdania ze mogloby byc jej wiecej ...
          ile masz tak wogole nalatane?
          jakie masz wolne obroty i cisnienie oleju na nich?
          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
          _________________________________________
          Do sprzedania:
          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
          zaciski do hamulcow 280mm.

          Komentarz

          • pedro
            Ambiente
            • 2009
            • 178

            #6
            Witam, czy w silniku AXR 101km z 2006 jest możliwość wykręcenia zaworu EGR bez demontażu całego kolektora? Nie mogę sobie poradzić z odkręceniem jednej dolnej śruby...

            Pozdrawiam
            pedro

            Komentarz

            • Klima
              Ambiente
              • 2014
              • 239
              • Octavia I combi (1U5)
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              U mnie też poci się z otwotu/tulejki klapy. Można wykręcić EGR i podjechać do kogoś kto spawa aluminium. Zaspawać i już nie będzie syfić silnika.

              Komentarz

              Pracuję...